procedura zamknięcia lokaty

Banki w naturalny sposób dążą do tego, by korzystanie z produktów bankowych było możliwie proste i by klient mógł decydować się na nie wręcz impulsywnie. Lokaty bankowe to jeden z przykładów podniesienia jakości obsługi klienta na naprawdę wysoki poziom i można by ją stawiać za przykład dla innych produktów finansowych.

Zdecydowanie najłatwiej cała procedura wygląda w sytuacji, kiedy chcemy założyć lokatę w banku, w którym posiadamy już konto i prowadzimy normalnie swoje interesy. W takiej sytuacji bank zazwyczaj pozwala nam skorzystać z internetowej opcji założenia lokaty. Po prostu wybieramy odpowiednią opcję w panelu internetowym naszego banku i wpłacamy na odpowiednie konto wybraną przez nas kwotę. Ustalamy, jakie dokładnie powinno być oprocentowanie i czas działania lokaty z opcji zaproponowanych nam przez bank, po czym wszystko w zasadzie jest gotowe. Kiedy lokata zostanie zakończona, pieniądze trafiają zwyczajnie na nasze konto oszczędnościowo-rozliczeniowe. To wszystko.

Jeśli w danym banku nie posiadamy konta, cała sytuacja będzie trochę bardziej skomplikowana, ponieważ działanie banków opiera się o konta i by możliwe było świadczenie nam usługi, odpowiednie konto musimy sobie założyć. Po prostu gdzieś formalnie nasze pieniądze muszą przebywać. W czasie rozmowy z pracownikiem banku ustalamy wszystkie warunki lokaty, czyli czas jej trwania oraz oprocentowanie, po czym podpisujemy odpowiednią umowę. Naszym zdaniem będzie teraz wpłacić pieniądze w określonym terminie. Możemy to zrobić przelewem na nasze nowe konto techniczne lub wpłacić odpowiednia sumę w gotówce. To wszystko. Po zakończeniu trwania umowy lokaty nasze pieniądze trafia na to konto techniczne, a my będziemy musieli wydać dyspozycję odnośnie tego, co się stanie z naszymi pieniędzmi. W zdecydowanej większości przypadków taka dyspozycja odnosi się oczywiście do przelania pieniędzy z lokaty na nasze podstawowe konto w innym banku. Konto techniczne zostaje zamknięte, a bank zapomina o naszym istnieniu.